ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΝΩ ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΩΝ
Λάκωνος 9, Πάρκο ΚΑΠΑΨ (Τριφυλλίας & Λάμψα)-Τηλ.: 6944 914529, 6944 738640, 6946 509575
email: anoampelokipi@gmail.com , www.anoampelokipi.gr
FACEBOOK: Πολιτιστικός Σύλλογος Άνω Αμπελοκήπων
2026/20-4-2021
ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Να υλοποιηθεί το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή
Α) ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ Η ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΠΑΡΚΟΥ
Τεράστια θα είναι τα οφέλη, για όλους του κατοίκους του πυκνοδομημένου και περιβαλλοντικά υποβαθμισμένου λεκανοπεδίου, από τη δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή. Από το σύνολο των 4.500 στρεμμάτων, στα 3.000 περίπου στρέμματα (περιφερειακή ζώνη Δ2) έχουν εγκατασταθεί, μια σειρά από σημαντικές δραστηριότητες (όπως Νοσοκομεία, Υπουργεία, Πολυτεχνείο κ.λπ.), που επιτρέπουν όμως την ύπαρξη μεγάλων ελεύθερων χώρων σε ποσοστό περίπου 60% της έκτασης, ενώ στα υπόλοιπα 1.500 στρέμματα (Ζώνη Δ1, πυρήνας του πάρκου), απ΄ τις αρχές του 20ου αιώνα, εγκαταστάθηκαν στρατόπεδα που περιλαμβάνουν κτίρια, αλλά και μεγάλους ελεύθερους χώρους πρασίνου.
Πιο συγκεκριμένα, η δημιουργία του Ενιαίου Μητροπολιτικού Πάρκου:
α) θα δώσει τη δυνατότητα στους κατοίκους, για μια ωραία, κοντινή διέξοδο, δίπλα σε σταθμούς Μετρό, για επικοινωνία, ψυχαγωγία, πολιτιστική δημιουργία (αποδεικνύεται το μεγάλο όφελος και στην περίοδο της επιδημίας), αλλά και καταφύγιο σε περίπτωση καταστροφών (σεισμός, καύσωνας, πλημμύρα κ.λπ.),
β) θα βελτιώσει τις μικροκλιματικές συνθήκες, αφού το υψηλό πράσινο φιλτράρει τον αέρα (απορροφά αιωρούμενα σωματίδια) και μετριάζει τις δυσμενείς επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής,
γ) θα διευκολύνει την κίνηση των αερίων ρευμάτων από τον Υμηττό, αφού η περιοχή είναι η μόνη που ο ορεινός όγκος του Υμηττού εισχωρεί ομαλά στην πόλη,
δ) θα συμβάλλει, ώστε να διατηρηθεί ο πλούτος της χλωρίδας και της ορνιθοπανίδας.
Στο πάρκο ζουν παπαγάλοι, κότσυφες, καλόγεροι, καρδερίνες, φλώροι, καρακάξες, τσαλαπετεινοί κ.λπ., ενώ υπάρχει και η κοίτη του ποταμού Ιλισού (από τα λίγα σημεία που δεν έχουν μπαζωθεί).
Επισημαίνουμε επίσης, τη σημαντική ιστορικότητα του χώρου, αφού συνδέεται με σημαντικούς σταθμούς της νεότερης ιστορίας, όπως τον στρατιωτικό σύνδεσμο του 1909, την εκτέλεση των έξι (6) της Μικρασιατικής καταστροφής το 1922, τις δίκες και εκτελέσεις κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου (εκτέλεση του Μπελογιάννη το 1952 κ.λπ.), την εμπλοκή των στρατιωτικών μονάδων στο πραξικόπημα του 1967 και την καταστολή της φοιτητικής εξέγερσης στο Πολυτεχνείο το 1973.
Σήμερα η μνήμη εποχών και γεγονότων διασώζεται στο χώρο μέσα από την παρουσία των διατηρητέων κτισμάτων του, είτε αυτά αποτελούν ιστορικά σύνολα στρατιωτικής αρχιτεκτονικής των αρχών του αιώνα (Διοικητήριο, στάβλοι ιππικού, στρατώνες κ.λπ.) είτε δείγματα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής (αρτοποιείο, ασετυλίνη, υδατόπυργοι κ.λπ.) είτε μεμονωμένα αξιόλογα κτίρια (Σχολή Χωροφυλακής κ.λπ.).
Τονίζουμε τέλος πως η δημιουργία του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, προβάλλει σαν απόλυτα επείγουσα αναγκαιότητα, μετά και τις δραματικές εξελίξει στους άλλους μεγάλους ελεύθερους χώρους της Αθήνας, δηλαδή τον Ελαιώνα (πλήρης υποβάθμιση και τσιμεντοποίηση) και το πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού (ανέγερση γιγαντιαίας πόλης -στα πρότυπα της Ριβιέρας- μέσα στην πόλη.
Β) ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΘΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
(Νόμοι, Προεδρικά Διατάγματα κ.λπ.)
ως αποτέλεσμα των αγώνων των κατοίκων, με τη συμβολή και επιστημονικών φορέων (Αρχιτεκτόνων, Πολεοδόμων, ΕΜΠ κ.λπ.), που όμως δεν υλοποιούνται –μένουν κυριολεκτικά στα χαρτιά.
Συγκεκριμένα:
α) Άρθρο 24 του Συντάγματος
«Η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του κράτους. Για τη διαφύλαξή του το κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα»
β) Νόμος 732/77 (ΦΕΚ 3310/13-10-1977)
Με βάση αυτό το νόμο: «παραχωρούνται 965 στρέμματα στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου για πάρκο»
γ) Νόμος 1515/85 (ΦΕΚ 18Α/85) Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνα
Θεσμοθετείται το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή
Άρθρο 3. Ειδικότερα στόχοι – κατευθύνσεις
«Ανάδειξη και προστασία των ιστορικών στοιχείων και η οικολογική ανασυγκρότηση, ανάδειξη και προστασία του Αττικού Τοπίου, των ορεινών όγκων, των τοπίων φυσικού κάλλους και των ακτών, βελτίωση του περιβάλλοντος και της ποιότητας ζωής»
δ) Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια της Αθήνας (ΦΕΚ 80/Δ/1988) και Ζωγράφου (ΦΕΚ 36/Δ/1989)
Προβλέπουν «Δημιουργία υπερτοπικού πόλου αναψυχής – αθλητισμού».
ε) Νομολογία του Συμβουλίου Επικρατείας (Ε’ Τμήμα)
Πρακτικό επεξεργασίας 64/1992
«Η πολιτεία οφείλει να προγραμματίζει και ελέγχει την πολεοδομική δραστηριότητα και όχι να ρυμουλκείται από την επενδυτική δραστηριότητα των ενδιαφερομένων στην ανάπτυξη και οικοπεδοποίηση της γης».
ζ) Νόμος 2508/1997 (ΦΕΚ 124Α/97)
Άρθρο 1. Σκοπός – Κατευθυντήριες αρχές
«Η προστασία, ανάδειξη και περιβαλλοντική αναβάθμιση των χώρων πρασίνου και λοιπών στοιχείων του φυσικού, αρχιτεκτονικού, ιστορικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος των πόλεων, των οικισμών και του περιαστικού χώρου»
η) Μελέτη του ΕΜΠ για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή
Στις 17/10/2001 εγκρίθηκε από τον Οργανισμό Ρυθμιστικού Σχεδίου του Υπουργείου Περιβάλλοντος, η μελέτη του τμήματος Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, του τομέα Πολεοδομίας και χωροταξίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), η οποία αποτέλεσε τη βάση για να εκδοθεί αργότερα το Προεδρικό Διάταγμα 187/Δ/16-6-2011 που θεσμοθέτησε «Το Ενιαίο Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή – Ιλισίων, υψηλής οικολογικής ποιότητας, υψηλού πρασίνου, με περιορισμένες χρήσεις πολιτισμού, αθλητισμού και αναψυχής».
θ) Προεδρικό Διάταγμα 187/Δ/2011 με το οποίο καθιερώθηκε και εξειδικεύτηκε «Η θεσμοθέτηση του Μητροπολιτικού Πάρου Γουδή»
ι) Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας (Νόμος 4277/1-8-2014)
Επιβεβαιώνεται πάλι «Η θεσμοθέτηση του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, υψηλού πρασίνου»
Γ) ΔΥΣΜΕΝΕΙΣ ΟΙ ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ
Δυστυχώς το προεδρικό διάταγμα 187/Δ/2011, που περιείχε αρκετές θετικές διατάξεις (π.χ. προσδιορισμός των επιτρεπόμενων χρήσεων στο Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή, σε θετική κατεύθυνση, ιδιαίτερα για τον πυρήνα του πάρκου [ζώνη Δ1], απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων στον πυρήνα του πάρκου –ύπαρξη μόνο πεζόδρομων και ποδηλατοδρόμων- κ.λπ.), όχι μόνο δεν υλοποιήθηκε, αλλά πρόκειται να τροποποιηθεί επί το δυσμενέστερο, αν κρίνουμε από τη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ) που έχει συνταχθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, και έχει βγει σε διαβούλευση για το νέο Προεδρικό Διάταγμα που ετοιμάζεται σε αντικατάσταση του υπάρχοντος 187/Δ/2011.
Ας σημειωθεί ότι η ΣΜΠΕ περιέχει δυσμενέστερες διατάξεις (σε σχέση με το Πρ. Διατ. 187/Δ/2011) και για τον Υμηττό (π.χ. περιορίζεται η ζώνη απόλυτης προστασίας, ενώ νομιμοποιούνται ασύμβατες και παράνομες χρήσεις – λειτουργίες στο βουνό Υμηττός).
Συγκεκριμένα
1) Η ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) προβλέπει τη διατήρηση του ακαλαίσθητου τεράστιου (καλύπτει 25 στρέμματα), κτιρίου Μπάντμιντον, που βρίσκεται στην καρδιά του πυρήνα του πάρκου.
Εντάσσεται μάλιστα από τη ζώνη Δ1 (πυρήνας του πάρκου) που ήταν μέχρι τώρα με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 187/Δ/2011 στη ζώη Δ2 (περιφερειακή ζώνη), ώστε να νομιμοποιηθεί η διατήρησή του.
Η θέση του Συλλόγου μας είναι: Να απομακρυνθεί, κατεδαφιστεί το Μπάντμιντον.
Ας σημειωθεί ότι:
α) Το Μπάντμιντον χωροθετήθηκε, ως προσωρινή κατασκευή, με τη δέσμευση της πολιτείας ότι θα απομακρυνόταν, με το τέλος των Ολυμπιακών αγώνων (ΦΕΚ 1002Δ/14-11-2002).
β) Το Συμβούλιο Επικρατείας, με την υπ΄ αριθ. 1970/2012 απόφασή του, κρίνει ότι το Μπάντμιντον πρέπει να κατεδαφιστεί γιατί: «Κατακερματίζει τον πυρήνα του πάρκου, δημιουργεί εικόνα (απέραντου πάρκινγκ, που δεν ταιριάζει σε πάρκο), και τελικά επιδεινώνει τις συνθήκες διαβίωσης των κατοίκων, όχι μόνο της ευρύτερης περιοχής, αλλά και ολόκληρου του λεκανοπεδίου Αττικής».
γ) Το Προεδρικό Διάταγμα 187/Δ/2011 προβλέπει «Την απομάκρυνση του Μπάντμιντον μετά τη λήξη της σύμβασης το 2026».
2) Η ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) προβλέπει τη διατήρηση της Επαγγελματικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδία (ΕΠΟ) και της Γενικής Γραμματείας και Τεχνολογίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στο κεντρικό κτίριο ιππασίας. Είναι κτίρια (πρώην Ολυμπιακά Ακίνητα), που παραχωρήθηκαν στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ).
Εντάσσονται μάλιστα όλα αυτά τα κτίρια από τη ζώνη Δ1 (πυρήνας του πάρκου), που ήταν μέχρι τώρα με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 187/Δ/2011 στη ζώνη Δ2 (περιφερειακή ζώνη), ώστε να νομιμοποιηθεί η υπάρχουσα χρήση τους.
Η θέση του Συλλόγου μας είναι: Να απομακρυνθούν όλες αυτές οι χρήσεις (ΕΠΟ, Υπηρεσίες Υπουργείου) που είναι ασύμβατες με το χαρακτήρα του Μητροπολιτικού Πάρκου.
Επισημαίνουμε ότι η παρουσία αυτών των χρήσεων, ενισχύει την απαίτηση για την κυκλοφορία όλο και περισσότερων αυτοκινήτων στο πάρκο (Διαμπερής κυκλοφορία, απέραντη, ανεξέλεγκτη στάθμευση), ενώ θα πρέπει σύμφωνα και με το Πρ. Διάταγμα 187/Δ/2011, να υπάρχουν μόνο πεζόδρομοι – ποδηλατόδρομοι.
3) Η ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) προβλέπει τη δυνατότητα κατασκευής, μεγάλου υπόγειου γκαράζ (περίπου 1000 θέσεων), στον πυρήνα του πάρκου.
Η θέση του Συλλόγου μας είναι: Να μην κατασκευαστεί το μεγάλο υπόγειο γκαράζ επειδή:
α) Θα αποκλειστεί πλέον η δυνατότητα ύπαρξης στον πυρήνα του πάρκου (που προορίζεται για τη μεγάλη κεντρική πλατεία του πάρκου) υψηλού πρασίνου, που τόσο μεγάλη έχουμε ανάγκη.
β) Δεν είναι απαραίτητη η κατασκευή του, για την προσέλευση των επισκεπτών, αφού το Προεδρικό Διάταγμα 187/Δ/2011, αλλά και η ΣΜΠΕ προβλέπει την κατασκευή υπαίθριων χώρων στάθμευσης περιφερειακά του Μητροπολιτικού Πάρκου.
γ) Υπάρχουν πολύ κοντά (πλάι στον πάρκο), σταθμοί Μετρό (Κατεχάκη, Εθνική Άμυνα), αλλά και άλλοι στο άμεσο μέλλον (Γουδή).
4) Η ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) προβλέπει τη δυνατότητα παραμονής των στρατοπέδων.
Η θέση του Συλλόγου μας είναι: Να απομακρυνθούν όλα τα στρατόπεδα.
Άμεσα πρέπει να παραχωρηθούν στους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου στο σύνολό τους τα 965 στρέμματα με βάση το άρθρο 1 §1 του Νόμου 732/1977 (ΦΕΚ 310/13-10-1977): «Έκτασις εννεακοσίων εξήκοντα πέντε (965) στρεμμάτων, κειμένων εις περιοχή Γουδή Αττικής, ανήκουσα κατά κυριότητα εις το Ταμείο Εθνικής Άμυνας (ΤΕΘΑ) και τον Αυτόνομον Οικοδομικόν Οργανισμόν Αξιωματικών (ΑΟΟΑ), παραχωρείται κατά κυριότητα άνευ ανταλλάγματος εις τους Δήμους Αθηναίων και Ζωγράφου επί τω σκοπώ δημιουργίας χώρου πρασίνου (άλσους)».
Μάλιστα η έκταση αυτή (965 στρέμματα), μεταγράφηκε και στο Υποθηκοφυλακείο Αθηνών.
Δυστυχώς μέχρι τώρα, με ευθύνη όλων των Κυβερνήσεων, αλλά και όλων των Διοικήσεων Δήμου Αθηναίων και Ζωγράφου (που δεν διεκδίκησαν τα δικαιώματά τους, δηλαδή την υλοποίηση του Νόμου 732/1977), παραχωρήθηκαν περίπου μόνο τα 515 στρέμματα.
Στην έκταση που ακόμη δεν παραχωρήθηκε (περίπου 450 στρέμματα) υπάρχουν:
α) Το Δυτικό στρατόπεδο Βαρύτη, που είναι όμορο των Νοσοκομείων Παίδων, του δημοτικού άλσους χωροφυλακής και του δημοτικού άλσους Ζωγράφου, και είναι ανενεργό από το 1990.
β) Το στρατόπεδο Φακίνου, που βρίσκεται μεταξύ του φυτωρίου του Δήμου Αθηναίων και της ανοιχτής κοίτης του ποταμού Ιλισού (πλάι στη Λ. Κατεχάκη, προς την πλευρά του Παπάγου), εντός του οποίου υπάρχει και παραπόταμος του ποταμού Ιλισού.
Με την παραχώρηση και των παραπάνω εκτάσεων, σε συνέχεια και αυτών που έχουν ήδη αξιοποιηθεί ως πάρκα (Στρατού, Ζωγράφου κ.λπ.) και την απομάκρυνση των συρματοπλεγμάτων, μπορεί και πρέπει να δημιουργηθεί το Ενιαίο Μητροπολιτικό Πάρκο.
5) Η ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) προβλέπει τη δυνατότητα κατασκευής νέων κτιρίων στη ζώνη Δ2 (περιφερειακή ζώνη)
Η θέση του Συλλόγου μας είναι: Καμία επέκταση υφισταμένου κτιρίου, καθώς και καμία ανέγερση νέου κτιρίου σε όλη την έκταση του Μητροπολιτικού Πάρκου, δηλαδή και τον πυρήνα του πάρκου (ζώνη Δ1) και στην περιφερειακή ζώνη (Δ2).
Άλλωστε υπάρχουν πολλά ωραία παραδοσιακά κτίρια που μπορούν αφού ανακαινιστούν, να χρησιμοποιηθούν για ήπιας μορφής πολιτιστικές δραστηριότητες (εικαστικές τέχνες, εκθέσεις, θέατρο, χορός, μουσική, μορφωτικές δραστηριότητες κ.λπ.).
Πιο συγκεκριμένα:
α) Δεν πρέπει να ανεγερθεί κανένα νέο κτίριο στο χώρο της Πολυτεχνειούπολης (Ζώνη Δ2), στην οποία δυστυχώς ξεφυτρώνουν νέα κτίρια.
β) Δεν πρέπει να ανεγερθεί νέο τεράστιο κτίριο (συνολικής επιφάνειας ορόφων 28.000 τετρ. μέτρων, ύψους 27 μέτρων με ελικοδρόμιο), δίπλα στο κτίριο Χωροφυλακής, όπως προβλέπει ο νόμος 3638/2008 (ΦΕΚ 163/Α/2008).
γ) Δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή η πρόταση του Δήμου Αθηναίων, για νέες κατασκευές (Κτηνιατρική κλινική και κτίριο Διεύθυνσης πρασίνου), εντός της έκτασης του φυτωρίου του Δήμου Αθηναίων στον πυρήνα του πάρκου (ζώνη Δ1).
6) Η ΣΜΠΕ (Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων) παραπέμπει πολλά σημαντικά θέματα να ρυθμιστούν στο μέλλον με Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια (Ε.Π.Σ.), που θα καταρτίσει το Υπουργείο Περιβάλλοντος (ΥΠΕΝ) με βάση το νόμο 4685/2020).
Η θέση του Συλλόγου μας είναι: Τα Ειδικά Πολεοδομικά Σχέδια πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τα Σχέδια Γενικής Διάταξης (ΣΓΔ), που έχουν καταρτιστεί από την ερευνητική ομάδα του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης με την παρακολούθηση του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνα (ΟΡΣΑ), με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 187/Δ/2011.
Τα κυριότερα βέβαια θέματα (χρήσεις γης κ.λπ.) πρέπει να ρυθμίζονται με το Προεδρικό Διάταγμα.
Δ) Η ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Δυστυχώς η τοπική αυτοδιοίκηση (Περιφέρεια Αττικής, Δήμος Αθηναίων, Ζωγράφου), ευθυγραμμίστηκε απόλυτα με την πρόταση του Υπουργείου Περιβάλλοντος σχετικά με την ΣΜΠΕ.
Ο Δήμος Αθήναιων αγνόησε τελείως την ομόφωνη θετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου (υπ΄ αριθ 522/6-3-2014) που προέκυψε μετά από διεξοδική συζήτηση και έρευνα διαπαραταξιακής επιτροπής σε συνεργασία με φορείς, και περιελάμβανε θέσεις σχεδόν ταυτόσημες με του συλλόγου μας και της Επιτροπής Αγώνα για το Μητροπολιτικό Πάρκο Γουδή.
Επισημαίνουμε βέβαια, πως αυτές οι θετικές αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου ποτέ δεν υλοποιήθηκαν (έμειναν κυριολεκτικά στα χαρτιά).
Ε) Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Είναι πια φανερό, πως οι εκάστοτε Κυβερνώντες, δεν ενδιαφέρονται για το περιβάλλον και την ποιότητα ζωής των κατοίκων της Αθήνας.
Οι μεγάλοι ελεύθεροι χώροι, παραδίνονται σταδιακά στην τσιμεντοποίηση και εμπορευματοποίηση.
Στο Γουδή οι εξαγγελίες, νόμοι, προεδρικά διατάγματα, μένουν κυριολεκτικά στα χαρτιά.
Είναι πλέον σίγουρο, πως δεν υπάρχει πολιτική βούληση για να δημιουργηθεί το Ενιαίο Μητροπολτικό Πάρκο Γουδή.
Η ελπίδα μας βρίσκεται, στη συνέχιση και κλιμάκωση των ενωτικών μας αγώνων.
Δεν υποτιμούμε όμως τα συμφέροντα (επιχειρηματίες, καταπατητές του δάσους Υμηττού), αλλά και τις δημοτικές αρχές όμορων δήμων που κύρια για ψηφοθηρικούς λόγους και με πρόσχημα τις «κοινωνικές ανάγκες» και την «ανάπτυξη» επιδιώκουν τη νομιμοποίηση των αυθαίρετων οικισμών στον Υμηττό.
Πρωτοστάτησαν άλλωστε με προσφυγές στο Συμβούλιο Επικρατείας για την ακύρωση του Προεδρικού Διατάγματος 187/Δ/2011.
Απ΄ την άλλη όμως γνωρίζουμε ότι δεκάδες φορείς, συνεχίζουν να αγωνίζονται, συντονίζοντας τη δράση τους, για τη δημιουργία του Ενιαίου Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδή, που όλοι οι κάτοικοι επιθυμούν.
Ας ενεργοποιηθούμε επομένως ακόμη περισσότερο όλοι, τώρα υπερασπιζόμενοι το δικαίωμά μας, να ζήσουμε σε ένα καλύτερο περιβάλλον.
Το οφείλουμε στους εαυτούς μας, και τις μελλοντικές γενιές
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος ` Η Γραμματέας
Μ.Ζωίδης Ε.Παπαδήμα