ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Προβολή – Συζήτηση Πως κάηκε η Βόρεια Εύβοια; ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 9/2/2023

20:00 ΣΤΑ ΓΡΑΦΕΙΑ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΛΑΚΩΝΟΣ 9

 

ΜΕΓΑΛΗ ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Προβολή – Συζήτηση

Πως κάηκε η Βόρεια Εύβοια;

ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΒΟΙΑ

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

 

 Μια ανεξάρτητη δημιουργία της Νέλλης Ψαρρού και του Ιωάννη Λαζάρου.

 

Προβολή του Ντοκιμαντέρ «Βόρεια Εύβοια – το σχέδιο- Πως κάηκε η Βόρεια Εύβοια;» και συζήτηση , με την συμμετοχή των δημιουργών, γύρω από την καταστροφή του περιβάλλοντος και την επικαλούμενη “πράσινη ανάπτυξη”.

 

Ο Αύγουστος του 2021 ξεχάστηκε; Όχι από εμάς!

 Έχουμε κοντή μνήμη ή μας πρόλαβαν νέες τραγωδίες;

Αυτή, η βολική για τις συνειδήσεις μας λήθη, διακόπτεται από «Το Σχέδιο», το ντοκιμαντέρ της Νέλλης Ψαρρού και του Ιωάννη Λαζάρου.

 

Μια ώρα και είκοσι λεπτά με μαρτυρίες και ντοκουμέντα που αποδεικνύουν πώς, μια φωτιά που θα μπορούσε να περιοριστεί έγκαιρα , κατάφερε με μηδενικό άνεμο και “εντολές μη διακινδύνευσης” (που ισοδυναμεί με εντολές μη παρέμβασης), να κατακάψει περισσότερα από 520 χιλιάδες στρέμματα γης.

 

ΣΤΗΡΙΖΟΥΜΕ «ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ»

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ, ΜΕ ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023

ΠΕΜΠΤΗ 12/1  20:15                                                                                                         

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΦΟΙΝΙΚΑ (Phoenix(2014, διάρκεια 98ˊ) Γερμανική ταινία, θρίλερ, σκηνοθεσία Κρίστιαν Πέτζολντ.

Ιούνιος, 1945. Η Νέλι καταφέρνει να επιζήσει από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης, έχοντας όμως υποστεί πολλά τραύματα θα υποβληθεί σε μια σειρά πλαστικών επεμβάσεων για να αναπλάσει το πρόσωπό της. Όταν ολοκληρωθούν, θα αναζητήσει το σύζυγό της, ο οποίος όμως δεν θα την αναγνωρίσει. Αντιθέτως λόγω της ομοιότητάς της, θα της προτείνει να υποδυθεί την γυναίκα του, που ο ίδιος θεωρεί νεκρή, με σκοπό να διεκδικήσουν την περιουσία της. Η Νέλι δέχεται να παίξει αυτό το ρόλο, ελπίζοντας ότι έτσι θα μάθει την αλήθεια για τα πραγματικά συναισθήματα του άνδρα της.

 

Χιτσκοκικό παιχνίδι πλαστών ταυτοτήτων κι απόκρυφων επιθυμιών με ιστορικοπολιτικό φόντο. Καλοστημένο σασπένς και έντεχνη αλληγορία για τη μεταπολεμική Γερμανία στην πλέον καλοζυγισμένη δραματικά και σκηνοθετικά συνεργασία του Κρίστιαν Πέτζολντ με τη Νίνα Χος.

 

ΠΕΜΠΤΗ 19/1  20:15                                                                                

 ΚΑΠΕΡΝΑΟΥΜ (Capernaum)(2018, διάρκεια 126 λεπτά) Λίβανο-γαλλική, κοινωνική, σκηνοθεσία Ναντίν Λαμπακί 

Βραβείο Κριτικής Επιτροπής και Οικουμενικό Βραβείο  στο Φεστιβάλ Καννών, Υποψήφια για  Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Η ιστορία ενός ατίθασου, χαρισματικού αγοριού, το οποίο επαναστατεί ενάντια στη γεμάτη κακουχίες ζωή του και παλεύει να βρει τρόπο να επιβιώσει στις παραγκουπόλεις του Λιβάνου, μετατρέπεται σε μια συγκλονιστική ταινία για το ακατανίκητο ανθρώπινο πνεύμα. 

 

ΠΕΜΠΤΗ 26/1  20:15

Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ (The Return).(2003, Διάρκεια 105 λεπτά.). Ρωσική, σινεφίλ, σκηνοθεσία: Αντρέι Ζβιαγκίντσεφ.

Η συνάντηση δυο νεαρών αδερφών με το «χαμένο» πατέρα τους σε μια αλληγορική, ποιητική, σκηνοθετημένη με ξεχωριστή έμπνευση ταινία που περιγράφει τη σχέση ανάμεσα σ' έναν πατέρα και τους δυο γιους του, όταν ο πατέρας επιστρέφει ύστερα από απουσία δώδεκα χρόνων.                                                                                  Χρυσό Λιοντάρι στο Φεστιβάλ Βενετίας 2003.

Η Κινηματογραφική Ομάδα Του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Αμπελοκήπων & Οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν τη θεατρική παράσταση Η Αλήθεια Πέθανε Τέσσερα μονόπρακτα του Οκτάβ Μιρμπώ

 

Η Κινηματογραφική Ομάδα Του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Αμπελοκήπων

&

Οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν τη θεατρική παράσταση

 

Η Αλήθεια Πέθανε

 

Τέσσερα μονόπρακτα του Οκτάβ Μιρμπώ

 

«Ο Πόλεμος και ο Άνθρωπος», «Η συνέντευξη», «Η επιδημία», «Η Αλήθεια πέθανε»

 

Συντελεστές

Κείμενο: Οκτάβ Μιρμπώ

Μετάφραση: Ντίνα Μαυρίδου, Τατιάνα Σκανάτοβιτς, Ευαγγελία Καραγεωργίου Αλέξης Κομνηνίδης

Παίζουν και σκηνοθετούν τον εαυτό τους: Μαρίνος Μουζάκης, Ντίνα Μαυρίδου

Δραματουργική επεξεργασία-διασκευή-διεύθυνση παραγωγής: Ντίνα Μαυρίδου

Μουσική: Μαρίνος Μουζάκης

Κατασκευή σκηνικών και σκηνικών αντικειμένων: Μαρία Μαρκοπούλου, Κώστας Βαλατσός, Ντίνα Μαυρίδου

Κατασκευή κοστουμιών: Αγγελική Βασιλοπούλου

Η αφίσα και το εξώφυλλο του προγράμματος της παράστασης βασίστηκε στο ομότιτλο έργο του Διονύση Ματαράγκα

Επιμέλεια κειμένου προγράμματος: Κώστας Δεσποινιάδης

Κινησιολογική επιμέλεια, μουσικές επιλογές, σκηνικά, κοστούμια, παραγωγή: Τσιριτσάντσουλες 2022

 

Υπόθεση

Μετά από δυόμιση χρόνια επιδημιών, λιμών, σεισμών και καταποντισμών, οι Τσιριτσάντσουλες έχουν καταλήξει να ζουν (ξανά) στα σκουπίδια. Εκεί ανακαλύπτουν ένα παλιό γαλλικό βιβλίο του Οκτάβ Μιρμπώ, με μονόπρακτα και διηγήματα και αποφασίζουν να το παρουσιάσουν σε παράσταση. Οι ιστορίες του Μιρμπώ ζωντανεύουν από υλικά των σκουπιδιών και μας επιτρέπουν να παρακολουθήσουμε τη συνάντηση του Πολέμου με την Ανθρωπότητα, την αυθαιρεσία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, την πολιτική αντιμετώπιση μιας επιδημίας και τη δολοφονία της Αλήθειας. Ιστορίες που ενώ γράφτηκαν περισσότερο από έναν αιώνα πριν, μοιάζουν να περιγράφουν τις ζωές μας.

 Για την παράσταση

Η συνάντησή μας με τον Οκτάβ Μιρμπώ (1848-1917) ήταν τυχαία και στάθηκε μοιραία. Στα κείμενά του βρήκαμε έναν παθιασμένο συγγραφέα, με βαθιά αίσθηση περί Δικαίου, μαχητικό, με πλήρη έλεγχο των εκφραστικών του μέσων, γνώστη της θεατρικής τέχνης, με ένα ιδιαίτερο, κοφτερό χιούμορ που πολύ μας ταίριαξε. Στην έρευνά μας βρήκαμε μόνο λίγα κείμενά του μεταφρασμένα στα ελληνικά. Ένα πολιτικό κείμενο περί εκλογικής απεργίας, λίγα μυθιστορήματα (εκ των οποίων μόνο Ο Θάνατος του Μπαλζάκ δεν είναι εξαντλημένο) και κάποιους διαλόγους που είχαν δημοσιευτεί στις αρχές του 20ού αιώνα στην καθαρεύουσα. Είδαμε ότι κάποια κείμενά του είχαν παρουσιαστεί το 2018 στο Θέατρο της Οδού Κεφαλληνίας και πέραν αυτού τίποτα άλλο. Έτσι, ο πολυγραφότατος αυτός αναρχικός συγγραφέας του 19ου και των αρχών του 20ού αιώνα, παραμένει στη χώρα μας εν πολλοίς, άγνωστος. Σε μια πιο προσεκτική ανάγνωση των κειμένων του, μείναμε εντυπωσιασμένοι από το πόσο επίκαιρα και φρέσκα παραμένουν τόσο τα έργα του, όσο και το ύφος της γραφής του. Με τη βοήθεια κοντινών μας ανθρώπων, με επαρκέστερη γνώση της γαλλικής γλώσσας, επιχειρήσαμε να μεταφράσουμε ορισμένα από αυτά και τελικά καταλήξαμε στα τέσσερα κείμενα (δύο μονόπρακτα και δύο διαλόγους) που δραματοποιήσαμε σε μία ενιαία παράσταση, με τον γενικό τίτλο «Η Αλήθεια Πέθανε».

Σε αυτά τα κείμενα ο Μιρμπώ ασχολείται με διαχρονικές ιδέες όπως ο πόλεμος, η «τέταρτη» εξουσία του Τύπου, οι επιδημίες, η Αλήθεια και το Ψέμα. Μία δραματουργική διαδρομή που, κατά την κρίση μας, διαγράφει έναν ευρύ θεματικό κύκλο που παραμένει ψηλά στις ανησυχίες και της σύγχρονης εποχής μας. Το κωμικό, σχεδόν γκροτέσκ ύφος και η οξυδερκής ανάλυση των ζητημάτων που διαχειρίζεται, καθιστά το κείμενο πολύτιμο εργαλείο έκφρασης των δικών μας σημερινών αγωνιών, μέσα από ένα μοτίβο λαϊκού θεάτρου, που μπορεί να απευθυνθεί στο σύνολο της κοινωνίας, γεγονός που αποτελεί για την κολεκτίβα μας μεγάλη πρόκληση και ευκαιρία για τη συνέχιση της θεατρικής μας πορείας.

Χρειάστηκε να διασκευάσουμε ελαφρώς τα πρωτότυπα κείμενα και να τα επεξεργαστούμε δραματικά, ώστε να γίνουν θεατρική δράση σύμφωνα με τις ανάγκες του θιάσου μας. Οι δύο κλοσάρ κλόουν, που θα διηγηθούν αυτές τις ιστορίες, χρησιμοποιούν υλικά από τα σκουπίδια, καθώς -όπως λέει και ο Μιρμπώ- η Αλήθεια είναι γυμνή. Το Ψέμα είναι αυτό που «...Το πρόσωπό του είναι βαμμένο σαν παλιού αριστοκράτη... Είναι ντυμένο με βαριά, πλούσια διακοσμημένα υφάσματα και φοράει περούκες και ψεύτικα κοσμήματα... και ποτέ δεν κλαίει στο πεζούλι ενός σιντριβανιού...». Και οι κλόουν αυτοί οφείλουν να πουν αυτές τις ιστορίες γιατί «Μπορεί πραγματικά, κάποιος να σκοτώσει την Αλήθεια... Αυτό όμως δεν έχει καμία σημασία, αφού έτσι και αλλιώς η Αλήθεια δεν πεθαίνει ποτέ...»

Για τον συγγραφέα

Ο Οκτάβ Μιρμπώ ήταν συγγραφέας, κριτικός τέχνης και δημοσιογράφος. Είναι γνωστός στις μέρες μας κυρίως για το μυθιστόρημά του Ημερολόγιο μιας καμαριέρας, που μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο από τον Λουί Μπουνιουέλ. Λιβελογράφος που έκανε τους πάντες να τρέμουν, αλλά και νεωτεριστής μυθιστοριογράφος, έγραψε θεατρικά έργα κλασικά και μοντέρνα μαζί. Λογοτεχνικά ανορθόδοξος, πέρα από κατηγοριοποιήσεις, περιφρονούσε σχολές και θεωρίες και έσβηνε μέσα σε όλα τα λογοτεχνικά είδη τη ριζική του αποστροφή προς οτιδήποτε θεσμικό. Βίαια ατομικιστής και αναρχικός, ενσάρκωνε τον κριτικό, δυνητικά ανατρεπτικό διανοούμενο.

(Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου Η απεργία των ψηφοφόρων εκδ. Άγρα 2014.)

 

Για την έκδοση του προγράμματος

Το γεγονός πως το σύνολο σχεδόν του έργου του Μιρμπώ δεν είναι γνωστό στη χώρα μας, μας οδήγησε στη σκέψη να εκδώσουμε τα τέσσερα κείμενα που επιλέξαμε να παρουσιάσουμε, σε μορφή προγράμματος της παράστασης. Στο πρόγραμμα αποφασίσαμε να μην παραθέσουμε τη διασκευή και τη δραματουργική επεξεργασία που κάναμε εμείς, για τις ανάγκες της παράστασής μας, αλλά τη μετάφραση των πρωτότυπων κειμένων του συγγραφέα, ώστε να μπορέσει να διασωθεί πλήρης και αυτούσιος ο λόγος του και να κοινοποιηθεί αδιαμεσολάβητα στο κοινό. Αυτή μας η προσπάθεια δεν θα είχε καταλήξει σε αποτέλεσμα χωρίς την πολύτιμη βοήθεια της Τατιάνας Σκανάτοβιτς, της Ευαγγελίας Καραγεωργίου και του Αλέξη Κομνηνίδη στη μετάφραση και του Κώστα Δεσποινιάδη στη σελιδοποίηση και την τελική επιμέλεια της έκδοσης.

 

www.tsiritsantsoules.gr

mail: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Η Κινηματογραφική Ομάδα του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Αμπελοκήπων και ο καταξιωμένος σκηνοθέτης Νίκος Παπακώστας σας προσκαλούν την ΠΕΜΠΤΗ 22/12/2022 στις 20:00μμ Στην προβολή του εξαιρετικού, βραβευμένου ντοκιμαντέρ «Γεώργιος Καραϊσκάκης, στα

Η Κινηματογραφική Ομάδα

του Πολιτιστικού Συλλόγου Άνω Αμπελοκήπων

 

και ο

 

καταξιωμένος σκηνοθέτης

Νίκος Παπακώστας

 

σας προσκαλούν την

 

ΠΕΜΠΤΗ 22/12/2022 στις 20:00μμ

 

Στην προβολή του εξαιρετικού, βραβευμένου ντοκιμαντέρ

 

«Γεώργιος Καραϊσκάκης, στα σύνορα του μύθου»

 

με συμμετοχή του σκηνοθέτη & ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ του ιδίου

 

Η πρώτη προσπάθεια να καταγραφεί η ζωή και η δράση του Γεώργιου Καραϊσκάκη μέσα από ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας 79 λεπτών.

Ο αρχιστράτηγος της Ελληνικής Επανάστασης, η πιο ροκ μορφή του 1821, όπως τον αναφέρει ο σκηνοθέτης Νίκος Παπακώστας, παρουσιάζεται με σφαιρικό τρόπο μέσα από μια αφήγηση που ξεκινάει από την ομιχλώδη γέννησή του, μέχρι τον θάνατο του.

Το ντοκιμαντέρ εξετάζει την προσωπικότητα του σημαντικού αυτού αγωνιστή όπως αποτυπώνεται από την ιστορία, την ποίηση, τη λαογραφία, αλλά και κείμενα συναγωνιστών του, κείμενα των βιογράφων που βρέθηκαν στο πλευρό του στη διάρκεια του ένοπλου αγώνα, κείμενα που αφορούν στη δράση του τόσο σαν κλέφτης, αρματολός αλλά και αρχιστράτηγος του εθνικού απελευθερωτικού στρατού.

Εμφανίζονται ο καθηγητής της ιστορίας του Αριστοτελείου Θεσσαλονίκης Γιώργος Μαργαρίτης, ο Ηπειρώτης καθηγητής της λαογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλίας και συγγραφέας Βαγγέλης Αυδίκος, ενώ η ποίηση ανήκει στον Γιώργο Μπλάνα.

Κείμενα των βιογράφων και των συναγωνιστών του ζωντανεύουν μέσα από την ανάγνωση του ηθοποιού Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου.

 

Θα ακολουθήσει συζήτηση με τον σκηνοθέτη

 

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΟΜΑΔΑΣ

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2022

ΠΕΜΠΤΗ 1/12  20:15

ΓΥΜΝΟΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΛΥΚΟΥΣ (NACHT UNTER WOLFEN)

(2015, διάρκεια 105ˊ)

Γερμανική ταινία, πολεμικό δράμα, σκηνοθεσία Φίλιπ Καντελμπάκ.

 

Βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο του Μπρούνο Απιτς, επιζώντα των στρατοπέδων συγκέντρωσης, το οποίο υπήρξε πηγή έμπνευσης για το «Η Ζωή Είναι Ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι.

 

Βρισκόμαστε στο στρατόπεδο συγκέντρωσης Μπλούχενβαλτ, τον Μάρτιο του 1945, όπου, ο κρατούμενος Χανς ανακαλύπτει κρυμμένο σε μια αποσκευή ενός νεοφερμένου κρατούμενου ένα τρίχρονο παιδί. Αν το αναφέρει, το παιδί θα θανατωθεί. Από την άλλη, αν το κρατήσει κρυφό, η παραβίαση των κανόνων του στρατοπέδου, είναι πιθανό να θέσει σε κίνδυνο την εξέγερση που ετοιμάζουν εδώ και καιρό οι κρατούμενοι εναντίον των Ες Ες.

 

Βασισμένη σε αληθινά γεγονότα, μια συγκλονιστική ιστορία αυτοθυσίας και ηρωισμού.     

 

ΠΕΜΠΤΗ 8/12  20:30

 

Πάμε θέατρο!

Οι Τσιριτσάντσουλες παρουσιάζουν τη θεατρική παράσταση

Η Αλήθεια Πέθανε

Τέσσερα μονόπρακτα του Οκτάβ Μιρμπώ

«Ο Πόλεμος και ο Άνθρωπος», «Η συνέντευξη», «Η επιδημία»,

«Η Αλήθεια πέθανε»

Υπόθεση: Μετά από δυόμιση χρόνια επιδημιών, λιμών, σεισμών και καταποντισμών, οι Τσιριτσάντσουλες έχουν καταλήξει να ζουν (ξανά) στα σκουπίδια. Εκεί ανακαλύπτουν ένα παλιό γαλλικό βιβλίο του Οκτάβ Μιρμπώ, με μονόπρακτα και διηγήματα και αποφασίζουν να το παρουσιάσουν σε παράσταση. Οι ιστορίες του Μιρμπώ ζωντανεύουν από υλικά των σκουπιδιών και μας επιτρέπουν να παρακολουθήσουμε τη

συνάντηση του Πολέμου με την Ανθρωπότητα, την αυθαιρεσία των μέσων μαζικής ενημέρωσης, την πολιτική αντιμετώπιση μιας επιδημίας και τη δολοφονία της Αλήθειας. Ιστορίες που ενώ γράφτηκαν περισσότερο από έναν αιώνα πριν, μοιάζουν να περιγράφουν τις ζωές μας.

Συντελεστές:

Κείμενο: Οκτάβ Μιρμπώ

Μετάφραση: Ντίνα Μαυρίδου, Τατιάνα Σκανάτοβιτς,

Ευαγγελία Καραγεωργίου Αλέξης Κομνηνίδης

Παίζουν και σκηνοθετούν τον εαυτό τους: Μαρίνος

Μουζάκης, Ντίνα Μαυρίδου.

ΠΕΜΠΤΗ 15/12  20:15

 

ΑΓΚΙΡΕ, Η ΜΑΣΤΙΓΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ (AQUIRRE, DER ZORN GOTTES)

 

(1972, διάρκεια 94ˊ)

Γερμανική ταινία, ιστορικό δράμα, σκηνοθεσία Βέρνερ Χέρτζογκ

Μια από τις 100 καλύτερες ταινίες όλων των εποχών, σύμφωνα με τους Times, το αριστούργημα του Βέρνερ Χέρτζογκ περιγράφει το επικό ταξίδι του Ισπανού στρατιώτη Αγκίρε (Klaus Kinski) στον Αμαζόνιο με σκοπό να βρει τη μυθική πόλη του Ελ Ντοράντο.

Η πρώτη συνεργασία του Χέρτζογκ με τον Κίνσκι αποτελεί μια κατάβαση στις σκοτεινότερες πτυχές του ανθρώπινου ψυχισμού, ένα μινιμαλιστικό αριστούργημα που θολώνει τα σύνορα μεταξύ φαντασίας και πραγματικότητας.

 

16ος αιώνας στις περουβιανές Άνδεις: Μια εξερευνητική αποστολή Ισπανών κονκισταδόρων αναζητά το Ελδοράδο, τη μυθική χώρα χρυσού των Ίνκας. Ο διψασμένος για εξουσία Αγκίρε παρακάμπτει ανωτέρους και ανακηρύσσει εαυτόν αρχηγό του στρατιωτικού αποσπάσματος που κατεβαίνει με σχεδίες τον Αμαζόνιο. Μέσα σ’ ένα εχθρικό περιβάλλον με την πείνα, την εξάντληση, τις αρρώστιες και τα φαρμακερά βέλη των Ινδιάνων να θερίζουν, παράφρων πια, ο Αγκίρε ονειρεύεται εξουσία και μεγαλεία, ονειρεύεται να γράψει ιστορία ως κυρίαρχος του Ελδοράδο και διεξάγει τον ολοκληρωτικό πόλεμο ενάντια στον θεό και τον κόσμο όλο.

 

Σε μια ονειρική ατμόσφαιρα, ο Χέρτσογκ σχολιάζει την παραφροσύνη της εξουσίας, με τον Κλάους Κίνσκι να αποτελεί το ενσαρκωμένο υπόδειγμά της. 

ΠΕΜΠΤΗ 22/12  20:00

 

ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΟΥ ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ

«ΚΑΡΑΙΣΚΑΚΗΣ»

ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΝΙΚΟΥ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑ

& ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΙΔΙΟΥ

Η πρώτη προσπάθεια να καταγραφεί η ζωή και η δράση του Γεώργιου Καραϊσκάκη μέσα από ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας 79 λεπτών.

Ο αρχιστράτηγος της Ελληνικής Επανάστασης, η πιο ροκ μορφή του 1821, όπως τον αναφέρει ο σκηνοθέτης Νίκος Παπακώστας, παρουσιάζεται με σφαιρικό τρόπο μέσα από μια αφήγηση που ξεκινάει από τη γέννηση και φτάνει έως τον θάνατό του.

Διακεκριμένοι καθηγητές Πανεπιστημίου μιλούν για την σπουδαία αυτή προσωπικότητα, ενώ κείμενα των βιογράφων και των συναγωνιστών του ζωντανεύουν μέσα από την ανάγνωση του ηθοποιού Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου.

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 29/12  20:00

 

ΑΜΛΕΤ (HAMLET)

(1990, διάρκεια 134ˊ)

Αμερικάνικη δραματική ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο έργο του Γουίλιαμ Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία του Φράνκο Τζεφιρέλι. Πρωταγωνιστούν οι: Mel Gibson, Glenn Close, Alan Bates

Η χρονιά κλείνει με το αριστούργημα του Σαίξπηρ!

Με υποψηφιότητες για Oscar καλλιτεχνικής διεύθυνσης και κοστουμιών, η ταινία του Φράνκο Τζεφιρέλι επιδιώκει να εκμοντερνίσει το κλασικό κείμενο του Σαίξπηρ, κάνοντας το γρηγορότερο και θεαματικότερο.

Η θαυμάσια μουσική του Ένιο Μορικόνε συνοδεύει με άρτιο τρόπο την τραγική ιστορία του πρίγκιπα Άμλετ, ο οποίος επιστρέφει στη Δανία μετά τον θάνατο του πατέρα του. Εκεί θα βρει το θείο του, Κλαύδιο, στο θρόνο, αλλά και τη μητέρα του, Γερτρούδη, αντί να θρηνεί να είναι παντρεμένη μαζί του. Και ενώ ο Αμλετ παροτρύνεται να παντρευτεί την αγαπημένη του Οφηλία, το φάντασμα του πατέρα του εμφανίζεται και του αποκαλύπτει ότι …

Ο διχασμός ανάμεσα στην παθητική συναίνεση και την ανάγκη για εκδίκηση θα οδηγήσουν τον ήρωα στην απόλυτη τραγωδία...

Ένα λαμπερό καστ σπουδαίων Αμερικανών ηθοποιών  ζωντανεύει στη μεγάλη οθόνη ένα από τα αριστουργήματα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.